tisdag, november 15, 2011

Kontraster

Haha.. det är väl härligt hur man kan kastas fram och tillbaka i sinnesstämning?
Jag tittar på mitt förra inlägg med semesterbilden och kommer på mig själv med att inte känna så längre.. Jag vill inte ha sommaren- ge mig jul!! Jag nynnar julmusik och tänker i julklapps-banor vart jag än går :)



Jag längtar som en tok till sista helgen i november som för mig är startskottet på julen av många olika anledningar; Den största anledningen till känslan är nog de åren som jag dietade heeela hösten fram till just denna helgen då jag tävlade i December Cupen. Under dieten gick tankarna ständigt (som vanligt) till vad jag ÄNTLIGEN skulle få äta på tävlingsdagen och alla lyckliga dagar därefter ;) Och med tanke på årstiden och att jag bara älskar julen och vintern, så tänkte jag såklart;
Pepparkakor, lussebullar, saffranskakor, glögg, pepparkakor, glögg, saffranskakor.. Ja, ni fattar!?
Nu är det ungefär tio dagar kvar till December Cupen, jag ska inte tävla, men har inte heller haft nöjet att smaka på något utav ovanstående- och jag läääängtar!
Någon som däremot SKA tävla på DC är Jonas, pojken med stålmannen- kalsongerna! :P
Förra året var hans sista år som junior i byggning och detta året gör han sin debut på
AF- scenen!! Jag hade nöjet (?) att pensla hela hans kropp inför förra tävlingen, något som han snällt återgäldade när jag tävlade på SM i höstas.. Denna gången köper han färgläggning på plats, men i övrigt blir allt som "vanligt". Det ska bli så jäkla spännande!!

Så lördagen den 26 november "tävlar Jonas in julen" till mig, och dagen efter är det 1:a advent som firas med lussebullar, pepparkakor och glögg med mina finaste!!

Det känns som att det nästan blir en liiiten julafton redan då ;)

Inga kommentarer: