tisdag, november 08, 2011

Pandoras ask

Skulle nästa kunna påstå att jag är fetsvag just nu, men varken ni eller jag tror på det egentligen så lika bra att sluta att försöka ragga medlidande. Men jag är fan inte smalsnygg heller.. Som alltid när kilona läggs på så börjar tankarna och känslorna svaja. Jag VILL inte bli större, inte heller i muskelmassa, jag vill bara vara som jag är..f´låt VAR innan jag hamnade i kurva uppåt. Efter tävling räknar jag alltid med att öka eftersom kroppen blir mer mottaglig och binder vätska efter allt slit som varit jadadgagabl bla..ja, ni vet..
Men efter SM lyckades jag hålla en jävligt bra balans, mycket tack vare upplägget jag fick prova från Bartholl- det var suveränt!!
Men mitt liv är (tyvärr) inte bara äta och träna hela dagarna på egna villkor, och på jobb är det svårt att få rutiner att funka lika snabbt och bra som jag skulle önska.. Så.. nu sitter jag här, och har till mina kollegors stora nöje anammat rollen och smeknamnet "torpeden" igen- fullt ut.

Jodå, träningen går ju bra!! Flåset ökar trots att jag är tyngre och jag har faktiskt till och med blivit snabbare i ruscherna de dagar som bäckenet tillåter! Styrkemässigt är jag inte lika försiktig längre för jag har mer tyngd att lägga bakom och är absolut mer stabil. Men..
Men!!

Nåja, dagens träning bestod av cirkelträning, 60 s av vardera moment:
- Sumolyft till haka
- Boxjumps
- Burpees
- Ryska twist

Nervarvning med 20 minuters lätt jogg.. Skööönt pass! Även om det såg ut som en säl på torra land emellanåt ;)

Inga kommentarer: