måndag, augusti 20, 2012

Träning och annan träning

Trots att smärtan i mitt bäcken talar emot det jag nu ska säga så har jag haft en fantastiskt bra dag! Jag startade dagen med en längre runda med vargen där vi även övade inkallning och fokus trots störmoment. Han är ju inte så lite intresserad av ALLT runtomkring..
Därefter fick han åka med och sitta i bilen medan jag gjorde gymmet och mina axlar. Kvalité för oss bägge då han behöver lära sig att vara ensam och slappna av även i bil och jag behöver större axlar ;)

Jag körde efter samma upplägg som förra veckan, men liiite tyngre för att känna hur det skulle funka. Det kändes okej. Tillräckligt bra för att jag skulle lägga på en bonus med ett superset som inte var planerat. Gött!
Dagens kost var fattig över hela dagen, kört proteinpulser fram till efter dagens andra pass som egentligen skulle vara ett teknikpass med stång. Men eftersom stången var upptagen hur-länge-som-helst blev det istället en genomkörare för rotatorcuffarna, lite mage och sedan tre varv med kettlebells.. Skönt, svettigt och så förbannat roligt!!
Tredje varvet fick dock smaka på bäckenet så det blev inte fulländat, jag slutade och stretchade istället så fort det tog emot. Mitt nya mogna jag regerar fortfarande ;)
Responsen på mitt agerande kommer med all säkerhet imorgon och jag hoppas på en kraftfull träningsvärk som den enda värken..


Nu har vi precis kommit in från kvällens långrunda, vargen fick prövas i frigående och efter 30 minuter är han nu helt slut och har slocknat här under bordet.


Vargen.. Har försökt få en bra bild men hans alien-gener tar över varje gång..





4 kommentarer:

Lotta sa...

Hej! Har följt din blogg i snart ett år och kan inte sluta läsa varje dag. Jag vet ingen som kämpar som du och du får mig upp ur soffan varje gång jag inser att jag inte tränat av lathet, medan du som är skadad aldrig ger upp!! Sluta aldrig inspirera, jag behöver dig :)

Mia sa...

Vad härligt att du kämpar på & är grym! :) Hejja Hejja!

FitnessDesi sa...

Lotta: TACK!! Det ger mig otroligt mycket energi och ork att fortsätta kriga när jag får kommentarer som denna. Att veta att jag inspirerar känns fantastiskt bra!! Hoppas att du får en bra dag och hinner träna idag ;)

FitnessDesi sa...

Tack Mia!! Är tacksam för hejjarklacken ;)