torsdag, augusti 16, 2012

Peppande mail och kärlek till mat

Kastades tillbaka till verkligheten direkt i måndags. Ingen ledighet efter tävling här inte.. Söndagskvällen ägnades åt att packa väskan för att sedan tidigt måndag morgon bege mig iväg med jobb. Tacksamt.
Även om jag gärna haft några dagars slöande och återhämtning så gillar jag ju det där tempot, att inte stanna upp för länge. Och tur är väl det!
Det är dessutom tur för min forms skull också ;) Jag har insett att jag måste vara sysselsatt hela tiden, annars sysselsätter jag istället mig gärna med att ÄTA.. Gärna sånt som går att plocka med, och jag kan ränna till kylskåpet femtioelva gånger på en timme tror jag.
Jag har samma beteende under dieten, och brukar nästan prata med mig själv varje gång jag tittar in i skåpet och inser att "näää, vad konstigt.. fortfarande inget smaskigt här som jag kan trycka i huvudet.." Haha..
Så hade det inte varit för mitt jobb hade jag troligtvis redan hunnit gå igenom Ben&Jerry's HELA sortiment ;)

Jag har funderat mycket dessa dagar och försökt känna efter vad jag vill nu. Eller rättare sagt, vad jag bör, kan och måste nu. Jag VET vad jag VILL, men jobbar med att prioritera och därmed också inse vikten av mina begränsningar.. Så i mitt huvud finns det en liten plan, ett korn, som jag försöker ge näring. Jag kommer att träna, äta och leva efter den planen tills jag har en ny jag kan spika.

Träningen sedan tävlingen har varit uteslutande styrketräning i samma riktning som min plan; Långsamt, roligt och lätt ska det vara.
Längtar efter att få röra på mig lite mer, så nästa vecka hoppas jag på att få tid för lite längre promenader. Vargen måste rastas oavsett så då kan jag lika gärna pinna på lite :)

Tack alla ni som smsar, ringer och skickar otroligt värmande och peppande mail till mig!! Det är en grym känsla att veta att jag har er, och jag blir riktigt rörd även av de mail jag får av er jag aldrig träffat som ändå tar er tid att höra av er till mig. TACK <3 b="b">

Inga kommentarer: