lördag, augusti 04, 2012

En vecka till SM!

Torsdagen började trots allt väldigt bra.. 
Jag gjorde morgonförbränningen med ett leende och hade solen med mig på hela promenaden. Känslan inför dagen var skön, om än ett litet gruskorn i magen av nervositet som alltid inför kiropraktorbesöket.. 
Allt var så gött att jag till och med dagen till ära klädde mig i kjol (hör inte till vanligheterna må jag säga), sött litet linne och sköna flippisar. Körde barfota- älskar den känslan- in till stan och mötte hennes blick.. Resten är smärtrelaterat denna inte längre lika ljuvliga torsdag..

Justering av bäcken och tryckpunkter. Vila på stan och påfyllning av vätska inför återbesöket som skulle vara en timme senare kändes ändå ganska okej. Men det var nog den jävligaste omgången jag någonsin fått.. Bilden är tagen direkt när jag kommit hem. Här kan man redan se kroppens reaktion, blånad samt vätskeansamling (kolla hur troskanten syns!) Kvällens träning blev därmed inställd och jag bestämde mig för en promenad istället.. Dock tvingades jag ställa in även den då jag inte längre kunde se anklarna på mina uppsvällda fötter!!


Så.. svullen, med långtidsverkande akupunkturnålar i öronen och spikmattan under ryggen med fötterna i högläge..blev min torsdagskväll. Mental förberedelse VILA.. :(
Idag missar jag MM Sports årliga brännboll som jag sett fram emot så himla mycket! Jag missar därmed även möjligheten att få åka med gänget direkt till Sthlm för mina förberedelser inför SM där sista veckan.. Och (peppar-peppar) värsta-läget innebär även ett missat SM. 

MEN ÄN ÄR VI INTE DÄR!!

Jag gör mitt bästa för att slappna av och inte stressa kroppen mer än nödvändigt och jag kör på sista veckan hemma så gott det går! Istället för att få höra Kristians ljuva stämma har jag istället sötaste Caroline som kommer att följa med mig upp till Karlstad, för DIT ska jag!!

Inga kommentarer: