måndag, mars 12, 2012

Ge mig en evighet

Gigantisk tränings-failure denna helgen..
Var iväg med jobbet och hade ordnat det för mig med hotell som hade både simhall och pool. Träning till max var planen. Failure.
Hann inte, orkade inte, och fick inte riktigt till det.. Lördagen gav mig ett helt okej axelpass, la till lite mage på det och lämnade sedan gymet med ett jävlar anamma om vad söndagen skulle få bevisa.
Haha, tji fick jag!
Söndagen lämnade inte utrymme för något annat än en enkel transport på nästan åtta timmar. Långsam död..

Lovade mig själv när huvudet mötte kudden igår kväll att kommande vecka skulle få ta igen för gammal skit. Och så jäkla nöjd jag är nu då!!
Var uppe innan jobb idag och trampade på motionscykeln i 25 minuter innan jag bytte till löpbandet för att inte avlida av tristess och samlade ytterligare femton minuter där. Förmiddagen på jobb var i det mesta teoretisk, och mentalt laddade jag för ett lunchpass..precis; Måndag är fasta, och istället för att äta kan man lägga tid på att träna ;)
På 24 minuter avrundade jag dagens 300- pass, svettig, flåsandes och grymme- nöjd!!

Och grädden på moset; Kvällens styrkepass som tillägnades ryggen och en svag sekund gav jag även vika för kärleken till baksida axlar. Lite mer än 60 minuters lyftande, roddande, och även en del slitande i de där sugande gummibanden.. DONE!

Musikvalet under 300-passet. Snacka om endorfin-kick!


Jag ber sällan om något. Jag brukar se till att skaffa det jag behöver.
Ibland är jag bara lite för bra på att göra det..skaffa mig.
Så att när jag tror att jag behöver lite till, så har jag redan för många.. Och då plötsligt ska man sortera, välja, prioritera och SAKLIGT analysera enligt behov och konsekvens.
Så många val, så lite tid.
Ge mig en evighet.

Inga kommentarer: