onsdag, mars 14, 2012

Det du ger det skall du få

Så jäkla skön känsla i kroppen idag!!
Det är bara onsdag, och efter helgens failure trodde jag att det skulle ta sin tid att hitta tillbaka hit. Den rätta känslan. Jag!
Igår hade jag skön träningsvärk efter måndagens ryggpass, till och med de små menlösa gummibands-dragen satt där de skulle :)
Så igår var det dags för ett bröst- och bicepspass, och jag la om mina planer mot högreps istället för tungt då det kommer att ges möjlighet till ett sådant pass i bänk till helgen.
Träningsdejt söndag inbokad- jag längtar!
Tänkte att högreps går hand i hand med kommande Fitness 5 tävling till sommaren, så varför inte ta tillfället i akt och börja känna på momenten och köra slut på stången? Varierade belastningen och brände av totalt 188 reps på 5 set. Kändes så jäkla gott i bröstet och jag blev riktigt sugen på Fitness5 !!
Äntligen infann sig den där känslan jag gått och väntat på inför årets tävlingar! Den är sååå viktig!
Fortsatte med hantelflyes och pullovers på golvet, här kan jag lova att kroppen påminde mig om både 300-passet och ryggpasset.. I like!

Mer än så orkade jag inte köra, var helt slut och grym pump!
Gick istället vidare till biceps där jag med min nya inspiration inledde med Fitness5 curls. Det gick ASBRA!
Jag slog mitt eget resultat då jag kom tvåa på NM i december :D

Körde ytterligare två set på tävlingsvikt, antalet reps krympte med tio varje gång och det gjorde ooont..hehe Det räckte med tre set hammercurl med hantlar efteråt, sen kastade jag in handduken!

Grym jäkla känsla, och så skönt idag!
Det är detta jag vill ha, det är denna känslan jag jagar om och om igen!!
Det är så jäkla värt :)

Nu vill jag bara ha tillgång till ett chins-räcke och en dips-ställning med så kanske vi kan börja snacka tävling..

Inga kommentarer: