tisdag, oktober 11, 2011

Naturligtvis!

Jag andas..alltså tränar jag..
I allt nyblivet kaos som härjar just nu (strukturerat kaos ska väl tilläggas ;) klamrar jag mig fast vid mina träningstimmar som om de vore de sista jag har. Så är det givetvis inte, men de är så otroligt viktiga för mig. För att jag ska fungera, och då inte bara fysiskt, utan som en HEL person.. Varje morgon innan jobb stiger upp en eller en och en halv timme innan för att genomföra någon form av rörelseträning. Det kan vara cykel, löpband eller Gymstick- och jag avslutar med rehabköret och stretch. Ett måste för att min kropp ska vara snäll resten av dagen :)
Då kan man ju tycka att jag borde vara nöjd sen?
Men det funkar inte så, inte med mig :)
Efter jobb bara måste jag få byta om igen, träna på gymmet och/eller köra konditionsträning för att känna att jag presterat fysiskt innan jag går och lägger mig. Under tiden i gymmet filtrerar jag även tankar, funderingar och händelser som inträffat under dagen och jag skapar utrymme för mental återhämtning..
Någon som inte förstår?
Jag kan förklara om och om igen, träning och fysisk utmattning hjälper mig att må bra, bättre och att vara en trevlig människa att dela vardagen med!

Just nu går träningen bra! Idag var tänkt vilodag, men jag hann med en timmes löpning innan middagen vilket gav mig lite bonusenergi. Det tackar jag för!!
Förmodligen alla runt mig också ;)

Me happy- you happy

1 kommentar:

Anita Löfstedt sa...

Hej Jag förstår det till 100% fysisk utmattning är det absolut bästa för psykisk hälsa :)