fredag, maj 22, 2009

Snart semester

Sitter på jobbet. Alla andra är långlediga men minsann inte vi. Försvarsmakten i ett nötskal..finns det utrymme för att stoppa in nåt extra när vi egentligen ska vara lediga så utnyttjar man direkt tillfället! Både kul och inte. Just nu känns det iallafall överkomligt med tanke på vad som hägrar bakom hörnet..en hel vecka på Cypern. Så jäkla gött!!

Träningen denna veckan har mest gått på rutin, har lyckats stoppa in pass lite här och var när jag egentligen trott att jag inte skulle hinna, men det har gått riktigt bra! Brukar annars vara väldigt beroende av mina mentala förberedelser- gå igenom passet och räkna på tiden och så- och ha koll på att jag ska ha fått i mig rätt antal måltider och viss mängd energi innan jag går ner på gymmet. Men denna veckan har varit fullstoppad på jobbet, så träningen har fått ligga utanför. Idag ser det dock ut som att jag ska lyckas få ett pass på arbetstid, vilket är ett måste om jag ska fullgöra min arbetsgivares krav: Vi måste bedriva fys 3h/ vecka på arbetstid! Snacka om förmån!! Syftet är såklart att ingen ska kunna påstå att de inte fått tillräcklig tid att förbereda sig och bygga upp sin fysiska nivå inför de tester som vi gör minst en gång om året.
Senaste testet hade vi i onsdags och det gick jättebra! Jag känner definitivt av att jag blivit tyngre på några av momenten, men också starkare i de flesta.. Så i slutändan jämnar det ut sig.
Jag har redan lagt in önskemål om att få göra testerna igen till hösten för att se vad skillnaden blir när jag deffat ner mig lite. Kan bli intressant att se.

Nu ska jag ut i regnet igen!/Desi

Inga kommentarer: