torsdag, maj 07, 2009

Lite oklart..

Jag är helt enkelt mindre bra på - eller helt värdelös- på att uppdatera i bloggen just nu. Mycket beror det på att jag inte är hemma förrän vid 18- snåret varje kväll, och det är det ju så mycket annat som ska fixas med, handla mat, göra matlådor, hunden, umgås... Ja, allt det där som alla ni andra dödliga går igenom varje dag också, men på något mystiskt vis så var jag mycket bättre och mer effektiv på det innan. Det kan vara solen som lurar mig att aldrig bli färdig..ska bara stanna ute liiite till, så skönt i det härliga vädret. Veckan har iallafall rusat förbi. Måndagskvällen blev ju bara- precis som jag förutsett- slapp på soffan med goda plättor och mys :)
Tisdagen gick i blåljusfart på jobbet, tränade efter det och var hemma i lagom tid för att hinna kasta mig i duschen och sätta på "kalaskläderna" för att fira Lasse som fyllde år. Den traditionella Desperate housewives- kvällen utökades alltså med bedömt 8 personer som alla gjorde sitt bästa för att vara tysta så att vi tjejer skulle få fokusera i fred..eller inte ;)
Efter tårta och trevligt sällskap var vi hemma vid 23 och då var det bums i säng.. Igår åkte vi nästan direkt från jobb in till staden för att äta middag med söta syster och sambo (ja, hon har ju till och med länkat menyn under förra inlägget) och störtade i säng 23.30 när vi var tillbaka..

Träningen denna veckan har gått bra. Ryggpasset i tisdags började lite tveksamt eftersom min fokus och energi orättvist nog låg på en incident på jobbet (ja, idioten är igång igen) men avslutades med lite jävlar-anamma och kändes ändå bra. Igår hade jag vila från styrkan och joggade istället i 50min!! Jag hoppas att jag så småningom ska lära mig att uppskatta löpning..

Ikväll blir det extrajobbande i baren, längesen! Men innan dess ska jag hinna med ett bröst- och axelpass på gymmet och ta mig till posten och skicka veckans beställningar av God Balans.. många som vill komma i form nu inför bikinisäsongen :)

Trevlig ärtsoppedag på er!/Desi

Inga kommentarer: