lördag, mars 28, 2009

Och så en vecka till..

Jag hade hoppats på en kontinuerlig tillgång till en internet- dator där uppe i stockholm, men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig.. Nu är jag alltså tillbaka hemma, och denna veckan känns som något som passerat i racerfart..som vanligt. Jag hinner inte längre räkna dagar, jag räknar veckor. Men jag har det superbra, och vill inte byta!!
Första veckan på Livgardet blev som förväntat; något rörig, rolig och ganska intensiv. En bra vecka sammanfattningsvis! Jag har haft fullt upp hela dagarna och ändå hunnit träna enligt plan varje dag efter tjänstens slut. Jag har levt på egna matlådor och eftersom jag bott inne på området så har jag inte heller kunnat falla för frestelsen att köpa och stoppa i mig nån skit :) Resultatet av detta visar sig med minus ett kilo på vågen. Nu är jag nere på 67kg. Precis som jag vill. Om ett par veckor är det dags för en ny tung period med MYCKET mat och träning, utan cardio.. känns bra att ha "deffat" lite innan då för att inte starta för tung.

Jag har en stor tankenöt att knäcka.. Min chef på Gardet ringde mig igår när jag var på väg hem och frågade om jag kunde tänka mig att ta en bemanning där från och med hösten.. det har mååånga fördelar, inte minst lönetillskottet jag får och faktumet att jobba med vuxna motiverade människor som ska iväg på utlandstjänst.. Samtidigt så har jag ju längtat efter flygbassäk- inrycket här hemma och ser verkligen fram emot det. Svårt. Jag kan ju inte ha kakan och äta den :(
Värst av allt är nog att jag måste ge svar redan måndag..
Rent träningsmässigt inför tävlingen så tror jag att ett bemmaningsuppdrag till hösten verkligen skulle vara till det positiva. Jag kommer att kunna bestämma mycket över mina egna arbetstider och fokusera på träning och mat..
Jag har nästan ont i magen av allt funderande! Och för alla er oroade så kan jag säga att jag kommer isåfall att bo kvar här under tiden! Och jag kommer hem varje helg, fre- sön. (fria resor och ordnat boende däruppe)

Nu ska jag sussa och vänta på min goding som snart kommer hem.
Godnatt/Desi

1 kommentar:

Emil sa...

Hehe, så tävling är inplanerad alltså =)