onsdag, mars 18, 2009

Att vara lyrisk..

Jag tror att jag vet vad det innebär nu.. Att vara lyrisk över något. Känslorna är så många och det rusar snabbare än blodet runt, runt i kroppen och jag vet inte om jag ska skratta eller skrika rakt ut för att jag mår så jäkla bra!
Jag kom hem igår efter mer än tio dagar i minusgrader och sol- ett fantastiskt vackert väder har vi haft på vinterutbildningen! Jag har lärt mig så mycket och haft så roligt, hade det inte varit för min specifika hemlängtan så hade jag nog gjort vad jag kunnat för att stanna. Det är så vackert däruppe och jag älskar naturen, skidorna, snön, skotern.. ja, till och med tolkningsmomentet och snögropen var i positiv bemärkelse. Jag lovar att lägga ut bilder så fort jag bara kan, var alldeles för trött igår för att orka fokusera på datorn alls..
Men bäst av allt var ändå känslan av att komma hem... som vanligt! På tio dagar hade det slaskiga tråkiga vintervädret här hemma förvandlats till en tjuvstart på våren och jag känner mig lite som Ronja Rövardotter idag :)
I dörren möttes jag av mitt bästa gånger två och hela kvällen ägnades åt kel och mys och långpromenad!

Veckan som gått däruppe har varit mestadels utomhusaktiviteter, men jag har faktiskt lyckats klämma in två gympass på mina lediga kvällar och det har varit lagom tillsammans med allt stakande på skidor och snöskor dagtid. Denna veckan- det som återstår av den- blir lite hopp och lek på gymmet, nästa vecka påbörjar jag nytt program igen så jag vill ta tillfället i akt att bara vara..det behövs ju det med :)

Anyway- it´s a sunny day/Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också jätteglad numera =) Tänk att det äntligen hänt.
/Fru Falk

Anonym sa...

Visst är det underbart med vårigt väder och folk blir så himla mycket mer positiva! Kul å se att du mår riktigt bra igen! Använd energin inne i gymmet sen så kommer du se på resultat!
Trevlig kväll!