tisdag, mars 03, 2009

Dubbelt upp!

Jag tog beslutet igår att köra en vecka till med mitt tunga program. Anledningen är den uteblivna träningen förra veckan. Dels känner jag att jag vill ha gjort "rätt" antal veckor, och dessutom känner jag mig utvilad träningsmässigt och igår var energin på topp när jag äntrade gymmet. Resultatet blev ett härligt bröst, axlar och mage- pass, det var en ljuvlig känsla att få trycka upp vikterna ännu ett snäpp :)

Idag har jag vilat eftersom hela dagen har ägnats åt att sitta i möte på jobb.. Jag är verkligen inte bra på det alls.. Jag blir tröttare och gör av med mer energi på att sitta stilla i samma lokal en hel dag än när jag är i skogen en hel vecka. Kvällen avslutades med årsmöte med facket, och det var förvånande få deltagare. Vi är bedömt dryga 500medlemmar och det var endast 36st som var där och visade intresse. Jag hade faktiskt väntat mig ett större engagemang nu när vår omorganisation står för dörren och frågorna kring vår framtid är många..
Som grädde på moset efter en obligatorisk middagsbjudning fick vi vara med om en choklad- provning! En seriös genomgång på 90minuter om cacaobönans historia och alla goda effekter av mörk choklad, dessutom såklart provsmakningar som jag gladeligen kunde kasta mig över eftersom den fina sorten inte innehåller socker!!

Dagens dubbel får bli posten som låg innanför min dörr när jag kom hem idag.. Igår var jag nämligen och köpte nya numret av Body eftersom jag glömt att förlänga min prenumeration, och snälla flickan som tog emot mitt samtal förklarade att jag skulle missa senaste och få nästa.. Märk min förvåning när jag då trampar rakt ner i BODY när jag kliver in.. Nåja, man kan väl aldrig ha för mycket av det goda ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

namnam choklaaaad!