torsdag, mars 19, 2009

En torsdag..

Började dagen med att åka till veterinären med Lobo.. Ett planerat besök så det var inget jobbigt, men jag blir alltid så blödig när jag är där ändå. Värst är det de tillfällen då de varit tvungna att söva honom, och han kryper tätt intill mig för att få trygghet innan han somnar. fy fan, varje gång känns det som att hans liv lämnar kroppen och tårarna är nära för jag inser ju att den dagen för eller senare kommer.. Då han lämnar mig.. Usch- tack o lov var allt bra med honom, en förstorad prostata med urinläckage var dagens enda problem. Efter en liten brottningsmatch låg han till slut på röntgenbordet med en besviken blick och jag kunde inte låta bli att skratta..han är ju så jäkla envis. Hormonspruta och penicillin, hjälper inte det är nästa steg kastrering, inget billigt nöje att ha hund kan jag säga...

Har precis hällt i mig Rage, som alla säger ska vara så jäkla bra och uppiggande, har provat lite tidigare men aldrig upplevt den totala kicken, så jag ger det ett nytt försök idag. (Läste i Jonas blogg att han provat Rage 2 och fått effekt redan efter 5 minuter, med en målande beskrivning som fick mig att skratta ordentligt- som vanligt).

Fick ett samtal från en av mina chefer idag som gav besked om att en kommendering till Livgardet ligger på mig nästa vecka! Snygg framförhållning..inte.. Så som det ser ut nu så åker jag alltså till huvudstaden på måndag och utbildar utlandsstyrkan tre veckor framåt. Ska bli riktigt roligt, även om jag gärna stannat hemma nu när jag precis varit iväg.

Mot gymmet/Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte dumt me besök i huvudstaden, då får du säga till i sånt fall =) SÅ kanske vi kan ta en fika å prata om solsken å sång ;)

Anonym sa...

Gaaaaardet! Regementet gud glömde! Stort lycka till, blir säkert kul! Krama hunden från mig!

Anonym sa...

Akta dig för den sk gardesstämningen. Kan bli deprimerad för mindre. Gör det bästa av det så blir det nog bra!

FitnessDesi sa...

Jag kan inte påstå att jag hyser någon som helst oro för att "gardetandan" ska nå mig!! Får väl se om jag kan sprida nån pepp istället då ;)

emil: Anländer måndag nästa vecka och stannar i tre veckor, så nog vore det märkligt om jag inte hade en timme över eller två för fika!