måndag, mars 23, 2009

Lägesrapport huvudstaden

Anlände med flyget vid 17.00 igår och resan gick bra fram tills det var dags att hämta ut Lobo på bagageutlämningen..han kom inte.. Till sist fick vi reda på att han eventuellt var skickad till Kiruna(!) eftersom det var dit planet skulle vidare och bagageutrymmet inte var fullständigt kontrollerat.. inte så bra! Allt ordnade sig dock och han fanns till sist på plats med mig i taxin på väg till Livgardet. Väl framme så glömde jag min handväska i bilen, precis när jag upptäckte detta så drog chauffören iväg som en avlöning. Jag ringde till min egen mobil (som låg i väskan) i hopp om att han skulle höra den och komma tillbaka..men icke. Sålunda var det bara att ringa runt till taxibolagets olika växlar, och efter att förklarat mitt ärende ett par gånger så blev jag kopplad till rätt taxi! Killen bara skrattar och säger att min väska står i inpasseringen till Livgardet..han hade lämnat den redan på vägen ut.. Tack, tack!
Efter denna lysande start så har väl dagen idag varit relativt enkel. Dock vet jag fortfarande inte riktigt vilka arbetstider jag ska ha eller var jag ska lösa mina uppgifter-som jag inte heller har fått reda på fullt ut.. Men stämningen här är trevlig. Alla som jag kommer att jobba med de närmsta veckorna är glada och förväntansfulla- det kommer att bli riktigt bra det här!

Träningen idag bestod av omstart på mitt tunga program! Dag 1. Gymmet här var inte lika överbefolkat som vi hade farhågor om , hoppas att det fortsätter så. Annars hade vi väl bara tur idag.
Nu ska vi äta sushi, göra matlådor och titta på film!

Trevlig måndagskväll!!/Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihihi. Som jag skrattade när jag läste om din snurriga dag:) O jag kan se Lobo där på flyget, som en dålig film me fabler... Eller flyget i polisskola, du vet där me alla djuren:) Hahaha. Ha det så skoj i stora staden, nu är våren kommen till Skåne ska jag säga dig, hoppas vi ses snart! KRAM på er båda!