torsdag, januari 26, 2012

Det är enklare att fråga men roligare att veta själv..

To all the people all around the world; Oh la la la la la la..

Det slår mig ibland hur mycket kunskap och vetenskap som präntats in i mitt huvud sedan barnsben. Om man öppnade mitt huvud skulle man nog bli förvånad över hur mycket det faktiskt rymmer ;)
En hel del onödigt vetande också kan jag avslöja!
Idag skrev jag klart de sista fyra sidorna på delkursen till mitt skolarbete, utan att öppna boken eller leta fakta på nätet. Efter slutklämmen skulle jag sätta upp källförteckning, och det slutade med "mitt eget huvud", för det är ju ifrån mina sammanlagda upplevelser, erfarenheter och eget tyckande som texten kunde skapas. Inte kan jag väl förväntas minnas exakt var och när jag lärde mig allt detta?
Samma är det med mycket av det jag lärt mig gällande kost och träning. Vissa delar, typ instruktörsbiten,är väldigt enkel att referera till tid och rum men i övrigt poppar det liksom bara upp!
När jag får frågan varför det är si eller så, eller varför jag väljer ditten och datten-övningen på gymmet när jag tränar, då ger jag ett enkelt svar och då inte sällan får man följdfrågan; "HUR vet du det??" och stora ögon..
Nja.. om du själv lade lite energi på att läsa och lära så skulle din bank av kunskap kanske sett lite annorlunda ut vännen? Eller så skulle du åtminstone veta vad du söker med alla dina frågor, inte bara citera någon flashig träningstidnings senaste forums- diskussion..

Nåja, EN mastodont-delkurs kvar innan det börjar falla på plats!!!

Inga kommentarer: