måndag, januari 23, 2012

Så händer det igen!

Helgen har som oftast gått i en rasande fart! Jag hinner knappt tänka att det är är skönt med den kommande lördagen - så poff - är det söndagkväll och helt plötsligt måndag!
Å andra sidan, så spelar det ingen roll.
Mina dagar är inte beroende av varken datum eller titel. Eftersom jobbet just nu oftast inkluderar även helgerna så ser det i det mesta likadant ut. Jag vet att många tycker att det skulle vara tråkigt att ha det så, men jag är en rutinmänniska och jag älskar det! Framförallt när det kommer till mat, träna, jobba och alla rutiner kring det. Planera, göra, mäta resultat och sedan sova gott :)

I helgen toppstartade jag med ett bröst- och bänkpass på fredagen, lyfte tio set upp till
70kg där jag stannade och körde 3set*5 reps.

Passningen var super, hade dagen till ära en stark karl som verkligen fick mig att känna mig lugn och trygg under stången! Efter tre lyckade set, gick jag ner på först
60kg*10 reps och sedan direkt ner till
50kg* 15 reps
och där var jag nöjd :)
Avslutade med cablecross av guds nåde tills jag var helt slut varvat med triceps!

Lördagens träning var ben. Var osugen som f-n när jag väl kom till gymmet trots att jag gått och sett fram emot det typ hela veckan. Fantasin tog slut, glädjen likaså och som straff för att kroppen inte var på G så matade jag frontböj, boxböj och knäböj om och om igen. Halvvägs in på passet vaknade jag till och det kändes strålande! Enda gruset i maskineriet var bäckenet som "knarrade" lite, men jag tog på bältet under de tyngsta knäböjen så då kändes det helt okej :)

Igår hade jag aktiv vila på schemat. Mitt "gilla-pass"!!! Lallar runt lite avslappnat och rycker i hantlar och stänger men med ett klart fokus. Körde igenom hela överkroppen och avslutade med cykel, inte längre än en kvart.

Gissa vilket pass som gav mesta skönaste träningsvärk??


AKTIV VILA IS THE SHIIIET!! ;)

Inga kommentarer: