fredag, januari 13, 2012

Passa på!

Varit ledig hela vecka och med vilje valt att lägga fokus på att träna endast sådant som jag verkligen lääängtat efter. Med andra ord har det blivit ett par pass indoor walking (måste vara typ 4 månader sedan sist) och mycket träning i maskiner eftersom den senaste tiden bestått av övningar med skivstång..
På något vis lyckades jag ändå hamna under den där skivstången igår?
Skulle ha genomgång med två av instruktörerna på Wellness och förklara fitness five och dess regler. De var lite sena så jag satt liksom och väntade i bänkpressen där det var tänkt att vi skulle börja. Istället för att sitta och glo så började jag värma lite med bara stången och lade sedan på två tior och fortsatte.
Instruktörerna dök upp, jag visade teknikerna och vi snackade regler. En av dem följde med tillbaka till bänken där vikterna fortfarande hängde på, så jag fortsatte med hennes sällskap.
Passet blev totalt enligt följande:

20kg*12 reps
40kg*6 reps*3 set
50kg*5 reps*3 set
60kg*5 reps*2 set
65kg*5 reps*2 set
70kg*5 reps*4 set (Reps*set PB!!!)

Avslutade i cable crossen med drag både uppifrån och nerifrån och en vända i pec-decmaskinen.

Så jäkla skönt att gå in och sätta ett sådant här pass när jag inte var ett dugg inställd på att köra!

Och just det!! Anledningen till genomgången av Fitness five- tekniker och regler är att vi till våren kommer att köra en intern tävling med samma upplägg för alla medlemmar på Wellness! Tävlingen kommer att ligga ett par veckor innan kvalet till det riktiga fitness5 går i Karlskrona! Se till att träna nu och häng på :)

Inga kommentarer: