torsdag, januari 19, 2012

Fåfängdhet, mina pojkar och aktiv vila!

Ett ganska rörigt, men ack så spännande inlägg är att vänta..

Jag har några hemligheter jag vill dela med mig av.. bland annat att jag lider brist av fåfänga och ändå har jag massor!

Jag borstar aldrig eller ytterst sällan mitt hår.
Hur mitt hår lyckats växa utan att brytas på mitten, och hur det överhuvudtaget går att samla i en tofs är ganska obegripligt.. Dessutom har jag aldrig köpt ett balsam, däremot lyxat någon enstaka gång och gjort en inpackning -som aldrig suttit i särskilt länge, man hinner ju bli gaaanska rastlös att bara gå och vänta på att få skölja ur gegget och kunna röra sig normalt igen..
Min "frisyr" klipper och tonar jag oftast själv..med kökssax och brödpensel, oavsett om det skapas endast finslipning på topparna eller snygg (??) lugg! Senaste projektet som ni vet, är min sidecut, rakad hemma, tonad hemma.
Ser väl egentligen ut som fan, men känns ganska göttig och JAG gillar den ;)

Smink finns inte med i min necessär..
Ett tag släpade jag runt på en mascara, men ähhh, använde den aldrig så den hamnade i min STORA samling av smink. För av någon anledning köper jag på mig mycket gott-gott, ögonskuggor i alla former och slag, penslar, duttar, och läppglans!! Läppglans i ALLA färger tror jag att jag äger! Och allt ligger snyggt nerpackat i olika sminknecessärer som tas med någon gång då och då när det känns som aktuellt att piffa lite.
I övrigt är min lojala följeslagare Försvarets hudsalva ;)

Så, opiffad och jävlig, iklädd samma kläder som alla andra på jobb, satt vi och snackade igårkväll. Tre kollegor jag inte sett på ett litet tag slår sig ner, varpå den första påpekar min blondering av sidecuten med stort beröm. Jag blir glad!
Efter en stund in i samtalet tittar den andra personen ganska mycket och intensivt och ställer sedan frågan om jag blekt mina tänder? De är ju så vita och mitt leende så fint. Jag ler såklart ännu mer och känner mig ännu gladare, och ska precis svara att jag inte gjort något med mina tänder när den tredje personen fyller i att "nä, hon är faktiskt såhär vacker naturligt" !!

Det ska tilläggas att mina pojkar är mina vänner. De flirtar inte, och de fjäskar inte.
Men de förgyller min vardag och är en del av min glädje och en av anledningarna till att jag är en person som mår bra.
Och jag gissar att lycka är det som egentligen gör oss vackra?
Inte hårborstar, inpackningar, kladd i fejjan och ett par tighta jeans..även om det såklart är lyxigt när fodralet matchar innehållet..

Och just det.. hade aktiv vila igår.. Och på något otroligt sätt är träningsvärken från igår jävligare än den från det tunga axelpasset i förrgår?? Mycket ska man vara med om...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Love

FitnessDesi sa...

dito :)

Pettiwoman sa...

Håller med. Jag känner mig som vackrast när jag är förälskad. Finns inget smink i världen som kan ta fram den glöden :o)

Massa kramar!

FitnessDesi sa...

Åhh, eller hur!! Då skiner man inifrån och ut :)