fredag, september 09, 2011

Från och med du

Prioriteringar.. det är deras fel att jag inte varit här på ett tag ;)

Sedan sist då..
Förra helgen var jag hemma hos min familj för att fira tredubbla födelsedagar, inklusive min egen .. Hjärtat och de små var såklart med, det skulle visas och pysslas med presenterna och jag fick till och med hjälp med att öppna dem <3 Hjärtat hade gjort ett kort till mig, med många hjärtan och fina färger på..

Kalastårta alldeles egen-bakad :)
En nyttigare men tillräckligt god cheesecake med vanilj/ ljus choklad

Veckan har gått ultra- snabbt!
Det har varit långa dagar på jobb och lite förståelse för eget utrymme och egna behov..
Det tar ganska snabbt min energi att känna mig i "andra hand" för att mina prioriteringar inte motsvarar andras förväntningar! Jag önskar att människor kunde lyfta blicken och se det ur ett större perspektiv.
Om jag inte ifrågasätter era val, varför måste ni alltid ifrågasätta mina??
Ni vet ju vad som är viktigt för mig, och det skadar ju knappast er- möjligen era egon för att er självdisciplin går och lägger sig varje morgon då ni stiger upp.. Nää, hoppas på en bättring inför nästa vecka, jag vill inte känna såhär något mer. Jag vill inte känna skuld för att jag väljer att ta hand om min kropp och sträva efter min ambition att bli bäst på det jag gör!

Utöver frustrationen och känslan av otillräcklighet i min jobbsituation kombinerat med min träning.. så har veckan varit bra!
Jag har fått de senaste bilderna från Fitnessfoto.se och bokat in min tredje klient inför våren. Känns grymt kul att ha dem inplanerade redan nu!!

Dietupplägget är snart genomgånget fullt ut och jag ska starta ett nytt varv.. Senaste dagarna har varit MYCKET mat och jag binder vätska som en liten gris.. ingen rolig känsla alls..Men det ingår ju!! försöker intala mig själv att något magiskt kommer att hända på måndag då jag går ner på lågt intag igen.. hehe..
Hoppas bara att klänningen passar imorgon.. Då ska jag nämligen få uppleva den vackraste dagen för två av mina bästa vänner!!!
ÄSCH!!
Skit i hur klänningen sitter, vi kommer ju att vara as-lyckliga allihopa ändå!!

Gud vad jag lääängtar!!

2 kommentarer:

Bumbi sa...

Så ja, då har jag hittat den bild som jag ska titta på och ha som mål- och motivationsbild när jag kan börja träna hårt igen! Usch va snygg du är! Jag hatar dig ;)

FitnessDesi sa...

Haha.. Tack gumman <3 Jag älskar dig med!!