söndag, december 02, 2012

DecemberCupen 2012

Inte för att jag egentligen behöver påminnas..men ibland är det skönt att iallafall få en bekräftelse på att det man håller på med är rätt.. Och helgen kommer jag att njuta av lääänge :)

Inregistrering

I fredags begav jag mig till Skåne för att coacha Kerstin ur MM-teamet i AF på DecemberCupen. Jag hann åka via föräldrahemmet och få i mig en snabb och mysig fika, sen mötte jag upp resten av gänget inför inregistreringen på hotellet. Tävlingsfärgen, dofterna och till och med RISKAKORNA triggade mig otroligt mycket och jag var riktigt "avundsjuk" på dem som skulle upp och tävla på lördagen!
Snacket, känslorna och stämningen kring tävlingarna är verkligen otroligt :)


Inregistreringen var omvänd startordning inför lördagen (tror inte att NÅGON förstod logiken i detta??) så det blev mycket tid för snack, mingel och ...ja, göra ingenting helt enkelt.. Tills sist blev det iallafall AF- atleternas tur att få mätas in i rätt klass och registreras. Kerstin drog hem för att käka och vila, och jag inkvarterade mig på golvet hos två teamkamrater på hotellet.

Knasen vid frukostbordet

Jag mötte upp Kerstin strax innan 07.00 på lördagen för att lägga ett sista lager färg och sedan var det scenen som gällde för Kerstin!!
 I ordningen symmetri, chins och dips: 15 st går vidare till styrkeronden och endast 6st till finalen och rodden.. Kerstin tog sig hela vägen och slutade på 4:e plats efter en fantastisk dag!! Mycket stolt coach här!!

Kerstin inför styrkemomenten


Tjejerna väntar på dips


Finalen!! Kerstins tur att ro :)

 Kvällen fortsatte sedan med BF och byggning både damer och herrar. Jag och Jannika busade runt och hade en otroligt rolig avslutning på en lååång dag, tack för det gumman!! Galet! Längesedan jag skrattade så mycket..
Till sist tackade jag för mig, åkte tyvärr hem innan hela tävlingen var slut men natten på golvet och en lång dag hade tagit ut sin rätt..


Jacked med Jannika!
MMSport var givetvis störst!

Inga kommentarer: