lördag, december 24, 2011

Julgeneralen på speed!!

Kärt barn har många namn, och nu har jag lyckats få ännu ett..
Då avsaknaden gällande julkänsla varit i det närmsta total, inte minst då jag vetat länge att jag inte kommer att få träffa mina finaste på julafton, så har jag mer eller mindre tvingat mina kollegor till ett julengagemang som heter duga.. För ett par veckor sedan visade jag bilder på lussekattsfika och glögg..och det var bara början så att säga..hrmm..

Vi har levererat inte mindre än två pepparkakshus, gummor och gubbar, hjärtan med och utan glasyr och glögg, glögg och glögg!


Alla har fått i uppdrag att köpa klappar till julklappsspelet och dessutom fått diverse hemliga små uppdrag att utföra för att höja (jul-) stämningen på jobbet! Hela bygget här är julpyntat, granen klädd och jag har bränt skivor med julmusik. För någon som INTE uppskattar julen skulle det nog kunna gå under rubriken "tortyr" tror jag..haha.

Tack och lov så har mina kollegor -med olika nivå av entusiasm- köpt läget och ställt in sig i ledet. De har verkligen löst sina uppgifter med bravur och skratten har varit många!

Vi firade vår jul igårkväll med julbord, lekar och julklappsspel, pepparkakor, chokladask och glögg. Vi tittade på valda delar av Sunes Jul, Karl Bertil Jonssons julafton (MIN favorit!!!) och avslutade med "The Grinch". Kvällen var så otroligt bra!!

Idag saknar jag dock min familj till gränsen av outhärdigt. Vi kommer att fira jul igen så fort jag kan ta mig till Skåneland, men ändå.. Så nu har jag pratat med dem ALLA, var och en, och det känns liiite bättre..

Tänkte trösta mig själv med bänkpasset på gymmet, men kan bekräfta tidigare inlägg med att mycket mat inför träning inte är min melodi.. Riktigt trögt gick det idag.
Stark, jovisst! Men ingen stuns, fokus och intensitet..

Nu väntar favorit i repris med lite tomtegröt och kvällsmys!!!

Inga kommentarer: