onsdag, maj 11, 2011

Omvänd dag..

Dagen var planerad till inomhustjänst på jobbet, vilket alltid ger mig hjärngegga.. Jag är inte bra på att sitta stilla framför en dator, eller som idag- samtala i nästan 8 timmar. Som tur är så är vi ganska lika funtade på mitt jobb och därmed la vi in en paus för fysisk aktivitet innan lunch! Tack för det!
Jag som brukar styrketräna på kvällen fick alltså göra en rockad i mitt matintag för att palla med ett förmiddagspass, och käkade således kycklingfilé klockan halv nio på förmiddagen. Tur att jag alltid är hungrig och sällan kräsen ;)
Det blev ett benpass, och idag provade jag för första gången att köra benböj med fri stång. Ja, alltså första gången sedan skadan i höstas. Det kändes ganska bra- med betoning på bara ganska. Får se hur bäckenet mår imorgon, först då vågar jag utvärdera hur smart det egentligen var..

Fitness 5 genomförs i Karlskrona den 11 juni och tanken är jag ska stå ibland de tävlande, så det måste börja gå framåt i benböjen. Bryr mig inte så mycket om jag gör en eller tio (klart roligare med tio, men fatta principen) huvudsaken är att jag inte skadar mig själv mer över en ploj- tävling.
Jag ser det helt och hållet som en rolig grej att köra, och en chans att göra något gemensamt med tjejerna från Lokomotion :) och ska verkligen göra mitt yttersta för att INTE känna någon prestige inför de olika momenten.. (DET blir det svåraste på tävlingen hahaha).
Jag får inte äventyra bäcken eller rygg, isåfall hoppas jag att någon som är klokare än jag plockar av mig från scenen!!

Nu ska detta utsketna päron gå och lägga sig, innan hunger kommer tillbaka och stör.

1 kommentar:

FitnessMama sa...

Jag hejjar på dig vännen!! :) Jag håller tummarna!! DU ÄR GRYM!! Kram <3