måndag, december 01, 2008

Ett galet år med ett underbart slut..

Nu är det ganska exakt ett år sedan tanken föddes hos mig..om att våga satsa på fitness.. Året har gått galet snabbt och jag har lärt mig såå mycket.
Efter att ha coachat Daniel på decembercupen förra året och ha fått uppleva alla förberedelser på avstånd och känna känslan och adrenalinet bakom scenen så startade min längtan om att få göra allt en gång på riktigt!! Att få stå där i brunfärg, käka riskakor och svära över att jag inte får pump ;) träffa alla likasinnade människor som alla kämpat lika hårt som jag.
Och nu har jag gjort det!!
Jag har forcerat min kropp i 9 veckor i början av året i en tuff diet för att testa mitt psyke, disciplin och kropp. När det stod klart att jag nog skulle palla trycket från mig själv, så drog träningen igång på allvar..och det har varit ljuvligt att kunna gå till gymmet och ha ett mål med träningen!!

De senaste 16 veckorna som nog varit de mest utmanande, men också mest peppande har verkligen satt sina spår. Jag har lärt känna mig själv, min kropp, mina reaktioner, och till och med hittat sidor hos mig själv jag inte visste att jag hade... Och det har varit värt varje sekund!!
Hela helgen känns fortfarande ganska blurrig och suddig, men så fort jag får möjlighet att prata om mina upplevelser så går munnen i ett, det är så mycket känslor jag vill få fram och vill beskriva..det är så att jag får piggar på armarna varje gång!! Detta är lätt något av det bästa jag nånsin gjort och upplevt!

Just det, för alla nyfikna- vi var åtta som startade och jag kom 7:a... en gladare och lyckligare 7a får man nog leta efter!! Nacke och rygg höll ganska bra, tillräckligt bra för att jag skulle kunna genomföra samtliga styrkemoment iallafall- vilket var ett av målen med tävlingen. Och jag fick många goa skratt med Bumbi bakom scenen..






2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du är nöjd med din insats. Grattis! I januari börjar jag min träning inför ett 10K som går här i maj. Kommer att behöva råd och stöd då...

FitnessDesi sa...

Jepp!! Klart vi fixar!! Du vet var jag finns ;)