onsdag, mars 20, 2013

Vad hade du till lunch?

Min matlåda bestod idag av rehab på gymmet. Som vanligt kan jag nog mer eller mindre säga nuförtiden.. 30min fredad tid då jag kan ta av mig jackan och fokusera på pilatesbollen, stretchingen och triggerpunkter. Ingen kul lunch, men ack så effektiv jag känner mig och vilken nytta den gör sen!!
Har kört inslag av PF några veckor nu, eller nja, smög väl in på det redan i julas i samband med mitt återfall då jag inte tränade alls och således var mindre hungrig och sugen på nåt. Framförallt under vardagarna då jag jobbar är det ett grymt bra och bekvämt upplägg. Jag vet ju sällan om jag har tillgång till micro eller ens min matlåda då, så PF funkar :)
I och med att det inte finns någon lunch att stressa med- så funkar alltså rehaben just nu ganska bra.

I eftermiddags hade jag dessutom tid att stanna kvar efter genomförd sjukgymnastik och köra ett pass rygg i gymmet också. Till min stora glädje kändes det även i baksida lår efter gårdagens RPM-pass när jag lutade mig fram under stångrodden.. Första spinningen igår sedan 6 månader och jag lever! Rygg och bäcken verkar ha tagit det hela med ro, så jag har redan nu planerat in nästa pass på cykeln :) Wiieee!!
Efter spinningen igår fortsatte vi vår helkväll med fika i byn och efterföljande bio: Trollkarlen från Oz.










Idag är en fantastiskt härlig dag!!

Inga kommentarer: