fredag, december 28, 2012

Time waits for noone..

 Jag blev intervjuad av lokaltidningen veckan innan jul. Nu har artikeln tydligen satts på pränt och hamnat i brevlådan hos alla Blekinge-bor. 

Jag har inte tid att vara skadad, jag har en uppgift att lösa ;) Framåt!!

 

"Ett friskt samarbete"

Håkans personliga tränare ger goda råd i butiken

  
RONNEBY. Det började med en förfrågan om sponsring men slutade i ett samarbetsavtal. Desiree Ohlsson som driver företaget Get Fit kommer att hjälpa kunderna på ICA Maxi med rådgivning efter julhelgens alla fester.
Desiree Ohlsson är löjtnanten som tävlar i Athletic Fitness och som ägnar sitt liv åt kost och hälsa och åt utbildning av soldater på F17. På något sätt hänger det ihop, berättar Desiree.
När Desiree kom till Blekinge från Trelleborg 2002 var det för att jobba på F17. Men hon ville mer och var med och startade ett gym i centrala Ronneby. Efter ett par år med Scandinavian Fitness Center ville hon jobba mer på egen hand med just kost och hälsorådgivning. En som anlitat Desiree är Håkan Gunnarsson, butikschef på ICA Maxi och han berättar om hur det är att han en personlig tränare.
– Helt klart en stor förändring, särskilt när det gäller kosthållningen. Och så har jag gått ned två kilo, berättar han.

Minst sagt vältränad

Desiree tränar också själv och tävlar i Athletic Fitness, en tävling där styrka, kondition och kroppsvisning ingår. Det blev en fjärdeplats i SM senast.
Dessutom är hon tredje bäst på hinderbana i landet. Desiree utstrålar säkerhet. På en underarmen har hon tatuerat ”Ingen är född mästare” med en tydlig vink till sig själv att det krävs en del för att nå sina mål.

Olika faser

Desirees styrka har även gett henne medalj i bänkpress. Hon tävlar för TK Trossö i Karlskrona.På frågan om det krävs ett asketiskt liv för att nå sina kroppsmål svarar Desiree snabbt:
– Det beror på i vilken fas inför en tävling jag befinner mig i. Jag får göra vad jag vill, äta och dricka vad jag vill, men jag väljer ibland att låta bli.

För allmän värnplikt

Nu väntar en tid när hon sviker sina kostlöften. Det är ju jul och julmat är det bästa jag vet, säger hon och skrattar.
Innan vi skiljs talar vi en del om den avskaffade värnplikten. Desiree vill egentligen inte gå in på det men säger ändå att avskaffandet var ett stort misstag, och det kommer att inverka menligt på rekryteringen till Försvarsmakten i många år framöver.

Ger råd på Ica

Den 11 och 12 januari möter du Desiree på Ica Maxi i Ronneby. Hon är där för att ge råd om kost och hälsa. Något att fundera på om man tycker att julmaten blev lite för mycket. Vill du veta mer om Desiree kan du läsa om henne på www.get-fit.se.

Publicerad: 26. december 2012 12:00

Läs mer: http://commersen.lokaltidningen.se/ett-friskt-samarbete-/20121226/artikler/712269931/#ixzz2GNHmcXTc

Inga kommentarer: