tisdag, december 18, 2012

Kött bygger kött!!

 Det är väl så man säger? Och för att göra slag i saken har jag införskaffat mig en egen låda med KÖÖÖÖTT!! 20kg av nötfärs, kycklingfilé, fläskfilé och bacon.
Herrejösses vad jag drömmer goa drömmar om nätterna nu och lääängtar efter varje matlåda. Tidig julklapp till mig själv- tack så mycket!

Kött, kött, kött,kött....

 För att fortsätta i intagets tecken så har jag även hunnit baka filmjölksbröd med pepparkakssmak och dito muffins. Trogen som Vargen är satt han post på ugnen medan jag roade mig med annat.. Duktig kille :)

Filmjölksbröd
"När är den fääärdig mamma?"
 Dock har jag inte bara ätit utan såklart även tränat :)
Eftersom igår var första dagen på mitt "jullov" så startade min träningsvecka kanon, utan några andra tider att anpassa mig efter!!
Dagen började med nästan två timmars promenad med Vargen i en INTE LÄNGRE snöfylld atmosfär :( Fyyy så tråkigt! Blask!
På gymmet körde jag axlar och efter det ett intervallpass spinning på 30minuter. Då klockan inte var mer än 1830 när jag var klar insåg jag ganska snabbt att jag skulle hinna ladda om och ta mig ner till det funktionella passet som startade en timme senare! Ytterligare 55min, X antal KB svingar, burpees, push-ups, sit-ups och sumo-deadlifts senare var jag på väg hem igen för att avsluta kvällen med mitt bakande.

Idag blev jag utmanad och mutad av Linus att möta upp på gymmet 0800 för ett styrkepass inkluderande 200 chins.. Sen övriga ryggen.. Mutan satt bra, hade nog inte fixat det annars ;) Gött att ha dagens första pass klart redan innan frukost!!
Efter promenad med Vargen fortsatte mitt lyxliv med en tur till staden där jag bland annat blev ompysslad av finaste Linda som fixade med mina fransar. Hundarna hann få busa av sig de med.

På väg hem bestämde jag med Tias om att mötas upp i lekrummet och köra ett crossfit-pass, och efter lite omplanering av tiden så sågs vi där på 30 minuter. Passet vi körde:

20 wallballs
20 boxjumps
20 push-ups
20 KB double thrusters
20 pull-ups
20 OHS
20 KB swing
20 push-press
20 SDHP
20 deadlift
20 KTE

Min tid blev 17.21 min och Tias var några sekunder efter. 

Efter lite vila är man ganska glad igen..
 Snart är det dags för mina goda ugnsstekta kycklingfileér sedan är det återhämtning och myskväll på schemat!!



Proffs i mys och ligga i knä


Inga kommentarer: