onsdag, december 19, 2012

Ta-ta-ta-ta-tabata intervaller

Det som är kvar av köttet att paketeras i småportioner ligger på diskbänken och väntar på mig, i ugnen bakas saffransmuffins och stereon spelar julmusik. Jag njuter..
Sista veckan innan jul har alltid varit speciell. Alla är glada, musiken som spelas i högtalarna på alla köpcentrum påminner om högtiden och människor jag knappt känner önskar mig en GOD JUL och jag dem detsamma..

Idag fick jag äntligen komma iväg på lite mysig julshopping med världens bästa granne och titta efter de sista klapparna. Minusgraderna har kommit tillbaka och liiite snö har vi fått, så det var väl så nära julstämning det kunde bli idag :)

Imorse mötte jag upp Linus på gymmet och körde ben, som sagt. Det kändes ordentligt efter gårdagens crossfit, så jag fegade lite och valde att superseta frontböjar med OHS istället för tunga knäböj.. Vet inte varför jag trodde att det skulle göra mindre ont?! Ibland är jag bra dum..

Eftermiddagens pass inleddes med ordinarie bänkpass, stannade på 65kg och reppade där, vilket visade sig vara klokt när kvällens WOD lades upp:

Tabata intervaller:
  1.  KB swingar
  2. Air-squat
  3. KB deadlift
  4. Push- ups
  5. Sit-ups
Jag brukar vara ganska kaxig då vi gör push-ups, det medger jag frivilligt.. Så jag gick ut hårt och matade på och tänkte att "här jävlar ska jag plocka repetitioner!!"
Haha.. de första 3 seten gick det hyfsat snabbt och effektivt, sen tog det bara stopp! Gnydde som en lite flicka och fortsatte på knä. Men vad ont det gjorde då!!! Heeelt slut..

Jepp, tillbaka till mina muffins och sedan kvällsmyset som stundar :)

Inga kommentarer: