lördag, juni 23, 2012

Egenkomponerad WOD!

Tog en liten sovmorgon idag.. Trots att det inte inmundigades någon alkohol eller andra råvaror som skulle kunna göra mig extra trött idag så blev det ändå ganska sent i midsommarnatten. Det blir ju lätt så med god mat, härligt och roligt sällskap!
Monstret tog ännu längre sovmorgon och fortsatte slöa när jag tassade iväg till gymmet för att köra min morgonfys. Avverkade trötta 45 minuter på IW, men känns så jäkla skönt efteråt ändå eftersom kroppen bränner ju oavsett vilket humör jag är på ;)

Efter frukost och genomgång av dagen där vi hade helt olika önskemål fick jag använda min kvinnliga list till att göra oss "bägge" nöjda.. Slutade med en egenkomponerad WOD (baserad på de muskelgrupper jag hade på schemat idag) som vi med lite hets lyckades trycka igenom under tio minuter!! Snopet att passet gick så fort!
Men klart en fördel att få massa tid över till annat.

 I WOD:en ingick bicepscurl med stång a' 30/40kg, KTE och dips. 5 varv på tid.

Bicepscurlar


Monstrets variant på KTE, min var lite mildare ;)

Dips

Efter träning tog vi tillfället och det fina vädret i akt och städade min bil. Hämtade ju ut racermobilen för ett par veckor sedan när säsongen startade, efter att ha varit avställd och garageställd hela vintern..  Nu är den nystädad och putsad, färdig till försäljning! Planen för bebis blir mer och mer verklig..

 Nån som är sugen på att köpa så hojta!!
Honda Civic Sport 6vxl. Grymt kul att köra!!

Inga kommentarer: