fredag, maj 14, 2010

Äntligen träning!!

Mys med familjen var viktigast igår, och jag kände inte att jag orkade eller ville bry mig om att lägga den tiden på träning istället- så jag lät bli. Jag stannade hemma och slappade istället. Jag bestämde mig för att komma iväg och köra både styrka och kondition idag och satte väckarklockan för att hinna.
Imorse insåg jag dock att jag redan kommit in i bekvämligheten med att inte lägga tid på träning och fasta rutiner (tack vare min bortavaro från träningen i två veckor)..
Efter en långpromenad med Lobo tog jag tag i mig själv och satte mig i bilen- mot gymet! TACK för att kroppen vänjer sig vid rutiner och därför agerar mot det jag försökte intala mig själv, nämligen att kanske hoppa över träningen idag med. Väl där kom träningslusten per automatik- som alltid- och det blev ett riktigt bra pass för rygg och baksida axlar!

Imorgon hoppas jag på att upplägget blir detsamma som idag, både styrka och cardio.

Inga kommentarer: