lördag, augusti 22, 2009

Ja, just det ja!

Och som av en slump så kom jag plötsligt på imorse att jag ju faktiskt har en blogg och att det förmodligen var dags att uppdatera den.. Tänk så rätt jag hade!
Det har på riktigt gått mer än en vecka sedan mitt senaste inlägg och jag har inte haft tid att ens logga in här. Å andra sidan är det inte direkt någon som med panik undrat var jag tagit vägen heller, vilket får mig att fundera på om det är dags att lägga ner den här verksamheten för gott??

Sedan sist har jag tappat ytterligare 2cm på midja och navel, och alla värden går på rätt håll.
Förra lördagen hade jag ätardag som jag sett fram emot enormt mycket.. Tyvärr motsvarade den inte mina höga förväntningar, och jag upplevde en kluvenhet och antiklimax utan dess like.. Vilket förvisso kanske var något positivt för jag kan inte påstå att jag känner något sug efter en ny just nu!
Jag har hunnit vara på söta systers fördelsedags fest + festival i staden, delta på ett bröllop (inte mitt eget;) som verkligen var en av de svåraste tillställningarna jag besökt (det var även här jag försökte få till en bra ätardag) pga av många olika faktorer. Hjärnspöken, demoner från förr och krossade hjärtan gjorde det lite svårt att slappna av helt, och trots att jag hade väldigt trevligt så visade det sig senare att jag ändå inte lyckats helt med mitt mål för kvällen. Knepigt..men berörda förstår nog vad jag menar...

Denna veckan har jag varit iväg med jobb vilket gjort att träningspasset jag hoppats på att få till hos Mari har uteblivit. Hon erbjöd mig dock att komma in imorgon men då sitter jag på ett tåg/flyg/täg/täg/buss till Tyskland.. Ni förstår att jag längtar efter denna resa som kommer att ta mig 12timmar att genomföra. Mina stora fråga är: Var ska jag få plats med all mat??
Veckan som kommer får bli en variant på God Balans, jordnötssmör och mängder av protein. Redan nu känns det helt galet, och mindre bra.

Trevlig lördag på er där ute!/Desi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nej inte ska du lägg ner din blogg. Jag är en ny läsare här och gillar det jag läser. Vad jag förstått så är det DC som hägrar. Dock nte lyckats klura ut vad du jobbar med och bor, en kanske meningen. Kom igen nu och träna hårt!

Mamma Miriam sa...

Nej, du får inte sluta skriva. Jag blir ju peppad av dig när jag läser. Jag kan hålla med om att den där ätardagen inte känns så där kul längre heller. Jag håller strikt diet nu, men unnar mig en dag ledigt, men antingen får jag dåligt samvete om jag heller i mig en cola, eller så glömmer jag helt bort att jag kan dricka en - tillåter mig bara en burk i veckan.

FitnessDesi sa...

Anonym. Välkommen hit!! Kul att du hittat min blogg. Jag skriver sällan om annat än det som rör min träning, därav dålig info om jobb och annat.. Men den som klurar blir väl varse.. ;)

Miriam: Duktig du är!! Cola zero är min akilleshäl just nu :)