måndag, oktober 08, 2012

SM i Västerås!

Helgen har varit en av de längsta på länge och jag är helt galet trött.. Men jag har haft så himla roligt!!
Jag åkte upp redan fredagen tillsammans med fina Helen som skulle tävla i BF +163cm, och Johanna. Brudbilen gled fram förvånansvärt lätt och via spöade GPS:en med nästan en hel timme!!

Väl framme slappade vi lite innan det var dags att dra sig bort till Aros för inregistrering av Helen och spana på konkurrenterna ;)
Allt flöt på i bra tempo, det blev alldeles lagom lång väntan, och jag hann med att säga hej till många av de tävlande. Så mycket snygga människor med stora hjärtan samlade på ett och samma ställe! Fantastiskt!!
Vi åt middag på hotellet och Helen lade sista färgen innan det var dags för sängen.

Fina Helen

Nya snygga shakern i rooooosa..
Lördagsmorgonen inleddes med teknikträning och genomgång av Rep-power i MM Sports monter. Sedan öste det på i en jäkla fart! Det var mycket publik och deltagarna var taggade till tusen!

The CAGE!!!
 Under tiden tävlades det i CBB inne på stora scenen, Peter och Nicklas från vårt team deltog i var sin viktklass, bägge i strålande form!!

Peter tävlade under lördagen..

..precis som Niklas gjorde. Bägge representerar bästa teamet!
 Dessutom hade vi våra grymma tjejer i BF som höll fanan högt för teamet! Lovar att lägga upp bilder så fort jag lagt vantarna på dem :)

Jag som börjat tappa rösten lite under morgonen lät på kvällen som en skadeskjuten kråka.. Det blev med andra ord en ganska "lugn" tillställning med bästa teamet. Mycket mat, alternativa lösningar på att få bort heshet och många goa skratt!!
Just det sistnämnda håller jag så jäkla högt.. 
Vilket grymt gäng vi är som ser efter och tar hand om varandra- och skrattar MED och ÅT varandra med lika stort hjärta varje gång!!

Middag på Kina med hela gänget lördagkväll!! :)
 Söndagen fortsatte med bodybuilding på stora scenen och det blev en hel tid över för mingel och mys. Jag och Ylvisen blev fotograferade i Celsius-montern.. De tvingade oss- jag svär!!
Bästaste Ylvisen och jag!



Finalerna startade 1500 och då var vi klara med träning, flyers och nerpackning av Cagen och
kunde sitta ner och titta på alla fria programmen.
 Damernas byggning var endast 6 st totalt så de hade inte någon förbedömning utan gick direkt på finalstart allihopa. Min Åse kom upp som startnummer 2 och var superfin! Tyvärr räckte hon inte ända fram och fick en sjätteplacering, men i detta gäng var det en strålande placering!!

Bilden lånad av Åse.. från backstage på SM. (Åse fjärde från vänster)

Sakawan tog sig inte bara till final, han VANN dessutom!!!
Resan hem efter att allt var klart tog ca sex timmar.. Efter knappt fyra timmars sömn var jag uppe och på väg till jobb imorse.
 Lagom trött då.. Astrött nu.. Men värt det, absolut!!!


Tack till Josefine för lån av lite bilder!!


Inga kommentarer: