tisdag, april 10, 2012

Reality bites

Vilken underbar helg!!
Anlände till sköna Skåneland på långfredagen och vi satte genast igång med påskbestyren. Det skulle målas ägg, pysslas och pyntas lite kycklingar. Spenderade hela eftermiddagen med lilla Hjärtat och fick avsluta den med ett superhärligt kramkalas hos Apan och Blixten.
Mina kärlekar!

På påskafton tog jag mig med hjälp av Bam-Bam i kragen och kom iväg till gymmet. Fredagskvällen stal min energi, och den boost jag fick på Fitness Force på lördagen var precis vad jag behövde! Körde ett pressdominant-pass eftersom bäckenet fortsatte att strula, lite svårt ner och upp på bänken, men efter ett väl genomfört och fokuserat pass började det faktiskt mjukna och ge med sig :)
Jag fick dessutom med mig ett sjysst nose-job på köpet.. (Japp, jag drog hanteln rakt över näsan och jag medger att jag fortfarande har ont.. )
Vi avslutade med en kvart på motionscykel, innan det var dags att åka hem för att fira påsken!!

Jag älskar påskmaten! Med förkärlek för ägg, sill och lite mer fisk ;)

Söndagen inleddes med en morgonpromenad och tjejsnack! Välbehövligt..
Ännu mer välbehövligt var snacket jag senare hade med JFlex om vad som är viktigt och inte, och han gjorde sanningen mycket tydlig för mig, jag hade en del att tänka på när vi skiljdes åt. Ibland behövs det där verkligen! Jag har grunnat ensam alldeles för länge, och det räckte med ett snabbt och kort samtal med honom för att han skulle slå hål på mina ursäkter om varför jag låtit vissa saker bero och inte vågat sätta hårt mot hårt.. Jag tog beslutet snart därefter om att det som inte är okej måste ändras på! Och JAG är den enda som kan ändra på det!

Och den som har intresse av att följa med ser till att visa det och hålla sig kvar. För jag orkar inte släpa på extravikt som inte vill vara där egentligen..

Igår fick benen sitt och det känns idag vill jag lova. Men bästa träningspasset denna långhelg var det tokiga som genomfördes igårkväll med Julle och JFlex. Cardio ca en timme, skratt så att magen värkte och tårarna rann längre tid än så.. DET passet får tio hamstrar av tio möjliga!!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Kul att mina reflektioner och spontana ordbajsningar kan leda till något positivt!

Tänk på vad jag sa och finn dina nya mål, för de finns där.

Fredrik sa...

Tänker på dig..
/Din idiot <3