fredag, maj 09, 2014

Nästan perfekt

Två veckors feber, utan snor och utan egentliga besvär men givetvis blev det ingen träning.. Försökte tagga med hjälp av alla mina teamkamrater som laddade för vårens tävlingar och peppade mig själv med att vilan nog bara var till gott för min kropp..
Sedan i januari har jag legat på tre bänkpass i veckan, och utöver det tränat resten av kroppen vid alla tillfällen jag lyckats få mellan kurser, jobb och stök!
Planen är fortfarande SM i bänk i juli, och jag räknar nästan dagarna och blir därmed väldigt medveten om vad jag går miste om när kroppen strular.

Ytterligare en "vilovecka" lades till de två första då jag var iväg en sväng utomlands med lite eller obefintlig träning som kan räknas till namnet.

Förra fredagen var första passet på vad som kändes som evigheter!
Trycklös, kraftlös och seeeg men jag gav mig fan på att genomföra det och ta igen allt jag missat och kunde lämna gymmet med en bra känsla av att vara igång. Lördagen var det dags för första bänkpasset och det var ett högst medelmåttligt pass ( alltså i mina ögon fett underkänt) och jag kände nästan nervositet inför nästa..

Veckan har dock gått skitbra! För varje timme jag spenderat på gymmet har jag kunnat känna hur trycket i kroppen ökat, och jag har dubbel träningsvärk i varendaste litet muskelfiber!! Veckans sista bänkpass idag och det kändes så GRYMT jävla bra!
Dessutom tränade jag med Markus som fortfarande håller noga koll på min bänkträning, så jag fick en ordentligt boost :)


 














 Innan bänken var jag ute och tränade med Vargen och hans lillasyster. Fantastiskt duktig var han idag och jag tror att den positiva känslan bidrog till peppen på gymmet!!




Och som grädde på moset inför denna helgen fick jag tillbaka min inlämningsuppgift från skolan med resultat Godkänd. CHECK!!

Lördagen och Söndagen ska ägnas åt att fullständigt slå sönder de få hela fibrer som finns kvar.
Spartan Gear Kettlebell Instructor Course..
Som tur är så är vi ett gott gäng så det lär bli en hel del goa skratt mellan blåmärkena och svordomarna!!









Inga kommentarer: