tisdag, maj 27, 2014

Sommarlooooooov och Bänk SM

Ahh.. började ju plugga för att få sommarlov..och snart är jag där!!

Sitter just nu och laddar för ett bänkpass som kommer att ske på MK Falun, och jag gör ALLT för att fokusera på det istället för examinationen som ska vara imorgon. Hela dagen från 07.30 ska jag grillas i praktiska moment och redovisningar.. Precis som alla andra högskolor så smaskas examinationerna i samma vecka trots att det finns 26st att välja på under ett halvår. Jag som person gillar det dock oftast, det tvingar mig att fokusera, prestera och sedan vet jag att ledigheten väntar!
Som nu..

Vi fick ta en smygtitt på hur underbar sommaren kan komma att bli i helgen.. Eller åtminstone i söndags då det var stekhett, och passet på gymmet kunde avslutas med en lunch på stranden och och sen bara njuta av att kunna ligga i gräset i shorts och sporttop :)



Igår blev listan inför SM i styrkelyft och bänk officiell och vi är 13-14st i min viktklass! Gissa om det dansar fjärilar i min mage. Fattar knappt vad jag gett mig in på. Vissa tycker att det är galet att ge sig på ett SM efter knappa 10månaders träning, men jag tror att jag skulle självdö om jag behövde vänta ett år till.. Jag lyfte 75kg i september och jag räknar enheter i förbättring inför SM, vilket gör att jag tävlar mot mig själv (och blir skitsur om jag inte placerar mig bra, jag ska inte lura någon om annat!!) och därför inte kan jämföra mig med alla andra som tränat enbart inför detta och kanske i flera år.
Aaaahhh så uppfriskande min dubbelmoral mot mig själv är!! ;)

Med mig på tävlingen kommer jag att ha min coach Markus, som även utgör min inspiration, energiboost, slavdrivare, egoknäckare och bikinifitness-booty. Utöver allt detta tävlar även han, samma dag 6 juli i Borås. Han vann SM 2011 och tog sedan ett uppehåll men hade tydligen svårt att slita sig för nu är han igång igen och då är det väl lika bra att tävla!!



Yepp! Ska dunka i mig det sista av min Jacked Fuel sen bär det av!!

Inga kommentarer: