söndag, september 01, 2013

Meningen med livet

Stor rubrik på liten människas blogg.. Om du klickade dig hit och hoppades på en färdig presentation med facit på den stora frågan är jag rädd att jag kommer att göra dig besviken.
Jag vet inte vad meningen med ditt liv är, ibland tvivlar jag till och med på min egen anledning här på jorden.

Men jag vet vad jag vill uppnå, vem jag vill vara och hur jag vill må inombords. Jag tycker att jag är på god väg att komma överens med mig själv.
När jag blir stor vill jag inte bli brandman, dagisfröken eller tandläkare. Jag vill bli lycklig.
Jag vill titta tillbaka på mitt liv och alla galna, roliga, tråkiga och vettiga saker jag gjort och le åt de erfarenheter som skapat min person. Jag trivs med den jag är. Jag kan ha bra dagar, och dåliga dagar. Men jag kan inte minnas när jag senast tänkte att jag ville leva annorlunda.
Jag ÄR lycklig.
Men jag är långt ifrån klar. Jag har plan A, plan B och i reserv även resten av alfabetet OM jag av en händelse skulle få för mycket tid över att spendera. Jag vill göra så mycket av mitt liv att jag skulle kunna fylla en veckokalender hela vägen fram till 2020 utan problem, på riktigt. Varje sida.

Du måste.
Det finns bara två.
Välja och dö.

Allt du gör och allt du får är en produkt av dina egna val. DINA egna val.
Min produkt är MINA val.

En ganska enkel och logisk ekvation.

Jag väljer att vara lycklig, varje gång. Jag går åt det håll där jag kan se den starkaste solen, den varmaste famnen eller det tryggaste skyddet. Mina val. Mitt liv.

Meningen med livet är väl att vi ska leva det?
Men vad ordet "leva" innebär för dig är kanske inte detsamma som för mig. Att slappna av, ha kul eller njuta av kvalitetstid kanske inte är detsamma för dig som för mig?
Att ta en risk, att våga vinna eller blotta sig själv.
Att säga sig älska, brinna för något eller vara besatt.
Att orka motivera, engagera och få tusen gånger tillbaka.

Välj själv.
Din produkt, ditt minne, ditt samvete och din karma.

Du säger att man måste ge och ta.
Jag säger att man ger och får.




Inga kommentarer: