måndag, december 30, 2013

Fitnessfestivalen 2013 resultat


Japp, helgen därpå (se mitt förra inlägg) var det dags för sveriges största fitnessgala; Fintessfestivalen och Lucia pokalen i Göteborg :)
Jag hade flyt igen och slapp ta tåget eftersom Helen med man skulle resa samma dagar som jag!
Jag anlände till hotellet tidigt, runt 13 tiden på fredagen och gick bara runt och väntade på min adept Hannah som skulle debutera i BodyFitness på söndagen.
Hannah trillade in vid halv tre och efter en liten formkoll och stökande på hotellrummet så gick vi ner till mässan för att se om det behövdes någon hjälp i montern MMSPORTS med förberedelser. Där gick allt i en rasande fart, alla tycktes ha stenkoll på sina uppgifter så efter en kopp kaffe och lite minglande så gick vi därifrån för att inte störa mer..

På lördagen hjälpte jag till i montern efter en frukost med Hannah på hotellet. GUD vad det var människor på mässan!! Galet :) Och galet roligt med alla dessa underbara människor som överraskar och VÅGAR komma fram och säga hej och kanske ta en bild. Sanslöst roligt att få ett ansikte på ett profilnamn på instagram eller annat forum!!

Frukost. Nomnom?!

Jockeboy från instagram!!

Besök från Norrland


Lite senare under dagen kom även Hannah ner då det var dags för henne att gå backstage och lägga färg. Samtidigt passade jag på att peppa de andra i teamet som skulle upp på scenen och hann även prata lite med Andreas (från förra helgen) som skulle upp igen samma dag! Han kom för övrigt tvåa och var alldeles lysande på scen!!

Andreas som kom 2:a plats!! Grattis :)

 Efter färg, mingel och stängning i montern slöt vi upp med vårt kvällssällskap och gick ner på stan för att hitta en restaurang som serverade hamburgare.. Lätt tänker ni, men det var det INTE! Efter vad som tycktes vara en evighet hittade vi till slut en pub som hade exakt den burgaren som Hannah ville sätta tänderna i, och dessutom hade de en trevlig vakt som såg till att rensa ett bord så att vi kunde sitta ner och äta :)

Jag ääääälskar ceasarsallad....


Hungrig tös


Hungriga grabbar


Efter maten tog vi oss tillbaka till vårt hotell där resten av kvällen bestod i mys, naturgodis och film. Kvalité ;)

Söndagmorgon ringde väckarklockan redan 05:30 och sedan var förberedelserna i full gång!! Smink,mat, hår, bikini, mat, lösnaglar, mer smink och mer mat....till slut kom vi iväg till mässan och var på plats backstage i god tid så att Hannah kunde pusta ut och coachen också haha..

Smink, hår och naglar...
Snygga Hannah!!!

 Hannahs scendebut gick jättebra, hon strålade!! Tyvärr kom hon inte vidare till de 15 placerade, men jisses vilken seger hon hade med sig hem ändå!!
Direkt efter att Hannah kommit av scenen och vi packat ihopa allt så sprang vi ner med 10 minuters marginal till SM i BicepsBattle och jag hann väga in och få en chans att försvara min titel som regerande mästare..och jag VANN!!

Topp 3

Jag och Hannah



Inga kommentarer: